You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
De jury, onder leiding van Gigi Wang en het publiek, hebben uit de inzendingen van de Amsterdamse universiteiten en onderzoeksinstituten negen finalisten voor de Innovation Award geselecteerd.

Met hun nieuwe ideeën en technologieën bieden de negen finalisten innovatieve oplossingen voor zeer uiteenlopende maatschappelijke vraagstukken. De UvA finalisten, beiden van de FNWI, zijn Arnon Lesage en Floris Roelofsen .

Tijdens de 15e editie pitchen de finalisten hun innovaties en strijden om niet één, maar drie Innovation Awards. Elke winnaar in een van de categorieën Milieu & Klimaat, Gezondheid en Maatschappij ontvangt € 10.000,00 om het idee een stap dichter bij toepassing te brengen. Publiek is welkom bij de finale in het NEMO Science Museum, online thuis bijwonen kan ook, om daar getuige te zijn van inspirerende nieuwe ideeën, die een positieve impact teweeg brengen in de samenleving.

AmSIA brengt onderzoek buiten de muren van de universiteit

Al meer dan 15 jaar draait deze competitie om op onderzoek gebaseerde ideeën en innovaties met een maatschappelijke en/of commerciële toepassing. Door de jaren heen kwamen stonden veel onderzoekers op het podium om collega's, studenten en publiek te inspireren. AmSIA stimuleert het naar buiten brengen van onderzoek.

Impact Award: eert onderzoekers die maatschappelijke impact creëren

Maar dat is niet alles, Innovation Exchange Amsterdam (IXA) – het Kennis Transfer Office van de Amsterdamse universiteiten en de host van AmSIA, eert drie onderzoekers met een Impact Award voor de significante impact die zij in de samenleving hebben gerealiseerd met hun indrukwekkende onderzoeksprojecten en innovaties. De ontvangers van dit jaar worden later deze maand bekend gemaakt.